چگونه مایکروسافت سونی را در نبرد کنسول شکست می دهد.

چگونه مایکروسافت سونی را در نبرد کنسول شکست می دهد.

چگونه مایکروسافت سونی را در نبرد کنسول شکست می دهد. 150 150 admin

بسیاری از تغییرات در دستورالعمل های مدیریت و بازاریابی مایکروسافت در زمینه تصویری بر هیچ کس پوشیده نیست. در حالی که پلی استیشن در این نسل فراز و نشیب هایی دارد و به نظر نمی رسد دلسرد شود ، مایکروسافت که اکنون در آستانه راه اندازی کنسول نسل بعدی Xbox Series X است ، باید تمام تلاش خود را انجام دهد برش بگردان. افراد مسن این اکوسیستم با Xbox Series X به نیاز استاندارد می رسند.

بدون شک ، برخی از بهترین افراد صنعت در حال حاضر روی XBOX کار می کنند و آن را تبلیغ می کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را برای PS5 رقیب خود در سال 2020 داشته باشند. با این حال ، فیل اسپنسر در آخرین پست خود ، استراتژی جدیدی ارائه داد که می تواند Xbox Series X را به یک رقیب جدی برای پلی استیشن 5 تبدیل کند.

همکاری با سازندگان بازی های ژاپنی

بیایید اینجوری شروع کنیم ما و بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان شیفته بازی های ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این مقدمه و دانستن توانایی بالقوه طرفداران سرسخت این بازی ها ، به راحتی می توان فهمید که چرا حمایت از توسعه دهندگان و توسعه دهندگان بازی ژاپنی بهترین راه برای توانمند سازی برند XBOX و پیروزی در نبرد کنسول آینده است.

XBOX همیشه به عنوان یک برند آمریکایی در این کشور محبوبیت بیشتری داشته است ، در حالی که هر دو رقیب XOBX ، نینتندو و پلی استیشن در بازارهای جهانی موفق تر بوده اند. XBOX فقط حدود 0.3٪ از 50 میلیون کنسول فروخته شده در بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر ، تقریباً 150،000 از این کنسول ها از زمان عرضه Xbox One در سال 2013 در ژاپن منتشر شده است.

با این حال ، ما در اینجا در مورد هدف قرار دادن مایکروسافت در بازار بازی های ژاپنی صحبت نمی کنیم. با این حال آنها هنوز نتوانسته اند به این هدف برسند. ما در مورد (امکان) همکاری مایکروسافت با ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی برای ایجاد بازی های انحصاری برای XBOX صحبت می کنیم. و کاملاً واضح است که ما در این نظر تنها نیستیم. استراتژی های رئیس XBOX ، فیل اسپنسر ، دقیقاً به همین موضوع اشاره دارد.

اسپنسر اوایل این هفته برای مذاکره و دریافت بازخورد مثبت از ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی و همچنین بحث درباره برنامه های این شرکت برای سال 2020 و بعد از آن به ژاپن سفر کرد. به طور خلاصه: بحث در مورد مقدمات عرضه کنسول Xbox Series X.

“خوب است که دوباره به ژاپن برگردم. من و تیم با استودیوها و ناشران در مورد 2020 و بعد از آن صحبت کردیم.” انرژی و هیجان زیادی در مورد آینده بازی ها وجود دارد.

اگر این توییت شما را توجیه نمی کند ، می خواهم توجه شما را به توییتی که اسپانسنر در بازگشت از ژاپن در آخر هفته ارسال کرده جلب کنم. در این توییت ، او مستقیماً به بازی های اعلام نشده ای که برای E3 2020 برنامه ریزی شده اند اشاره کرد:

“ما یک هفته عالی را در ژاپن سپری کردیم و با ناشران و استودیوهای Xbox Series X ، XboxGamePass و پروژه xCloud صحبت کردیم. ما بازی های برجسته و اعلام نشده ای را انجام دادیم ، در مورد E3 2020 بحث کردیم و حتی در مورد آینده بازی ها بحث کردیم. “من همیشه به دلیل استعدادهای خلاق و خارق العاده ژاپن را ترک می کنم.”

هیچ اشتباهی نکن. Phil Spencer نه تنها یک گیمر حرفه ای است ، بلکه در مارک تجاری XBOX نیز متخصص است. این توییت ها نشان می دهد که اسپنسر گام های قابل توجهی در رشد و توسعه برند XBOX برداشته است. و او از یک استراتژی بازاریابی خاص برای Xbox Series X استفاده می کند.

در حال حاضر مشخص نیست که وی با حمایت استودیوهای ژاپنی و ناشران چه خواهد کرد.

برخی از هیجان انگیزترین بازی های نسل حاضر با همکاری و پشتیبانی شرکت های کنسول سازی با استودیوهای مشهور ژاپنی ساخته شده اند. این که آیا ما در مورد سرمایه گذاری سونی در Death Stranding صحبت می کنیم ، یا نینتندو برای نجات سری Bayonetta ، یا ظهور مجدد مایکروسافت در Phantasy Star Online 2 در غرب. در همه آنها ، نتیجه حمایت توسعه دهندگان ژاپنی توانست توجه فعالان و مخاطبان صحنه بازی را به خود جلب کند. اتفاقی که به ندرت در پشتیبانی از بازی های غیر ژاپنی رخ داده است. در این رابطه حتی می توان به انتشار چندین بازی از سری YAKUZA برای دارندگان Xbox One اشاره کرد.

جدا از همه موارد بالا ، یک تقسیم واضح بین PlayStation و استودیوهای خصوصی خصوصی ژاپن وجود دارد. ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی در تلاش است تا آنها را وادار کند تا بازی های خود را غربی کنند ناراضی هستند. در پایان ، این تغییرات و محلی سازی آنها را به شدت محدود می کند ، در نتیجه قسمت هایی از بازی به اشکال مختلف حذف یا سانسور می شود. این امر نه تنها بخش قابل توجهی از توسعه دهندگان را آزرد ، بلکه اعتراض گسترده سانسور کنندگان را در جامعه بازی ها در پی داشت.

سیاست سانسور سونی از کنترل خارج می شود. بنابراین ، هر بار سخت گیری بیشتر و بیشتر توسعه دهندگان و ناشران را مجبور می کند تا بازی های خود را به طرق مختلف سانسور کنند. Devil May Cry 5 به یکی از آخرین قربانیان سیاست سانسور سونی تبدیل شده است. همانطور که گفته شد ، مخاطبان پلتفرم پلی استیشن همچنین باید نگران حذفیات در بازی های آینده مانند Cyberpunk 2077 مورد انتظار باشند.

این زمانی است که Xbox Series X می تواند از رابطه نامناسب بین توسعه دهندگان ژاپنی و سونی استفاده کند. در حالی که سونی با انتشار PS5 احتمالاً به گستره جهانی بیشتری دست پیدا می کند ، مایکروسافت و تیم Xbox Series X باید تمام تلاش خود را بکنند تا توسعه دهندگان ژاپنی را متقاعد کنند تا بازی های انحصاری جدیدی را در سیستم عامل های خود بسازند. حتی اگر این عناوین منحصر به Xbox Series X نباشد ، انتشار بازی ها از طریق چندین سیستم عامل از طرف مایکروسافت همچنان می تواند تمرکز را از PS5 به XBOX تغییر دهد. این بدان معناست که XBOX با PS5 هم تراز است.

پس از شباهت های مدیریتی در شروع Xbox One و از دست دادن تعداد زیادی از بازیکنان هاردکور ، فیل اسپنسر و تیم XBOX شبانه روز کار کردند تا به صحنه اصلی بازی بازگردند. آنها پیشرفت بزرگی داشته اند ، از جمله خرید و ساخت استودیوی بازی های عالی ، توسعه محبوب Xbox Games Pass ، سرمایه گذاری در xCloud و سازگاری عقب مانده به عنوان استاندارد بازی های نسل قبل. کنسول های آنها به سمت این هدف در حرکت بودند.

با این حال ، هیچ چیزی پشتیبانی از پشتیبانی بزرگ کنسول کنسول را ندارد. و با توجه به وقایع اخیر XBOX ، متعجب نخواهیم شد که بدانیم استودیوهایی مانند Square Enix ، FromSoftware یا Atlus در کنفرانس مطبوعاتی E3 2020 مایکروسافت یک بازی انحصاری Xbox Series X ایجاد می کنند.