راهی برای پیروزی مایکروسافت در برابر سونی در جنگ کنسول ها

راهی برای پیروزی مایکروسافت در برابر سونی در جنگ کنسول ها

راهی برای پیروزی مایکروسافت در برابر سونی در جنگ کنسول ها 150 150 admin

تغییرات عمده در مدیریت و استراتژی های بازاریابی مایکروسافت در صحنه بازی بر هیچکس پوشیده نیست. در حالی که پلی استیشن حضور پررنگی در این نسل دارد و به نظر می رسد که نمی خواهد تسلیم شود ، اکنون نزدیک به راه اندازی کنسول نسل بعدی Xbox Series X است ، مایکروسافت باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آن به کار گیرد. طرفداران قدیمی این اکوسیستم با Xbox Series X به جایگاه مطلوبی می رسند.

بدون شک ، در حال حاضر برخی از بهترین افراد صنعت در حال کار بر روی XOX و بازاریابی آن هستند تا بهترین نتیجه را با رقیب خود PS5 در سال 2020 داشته باشند. با این حال ، فیل اسپنسر در آخرین پست خود ، استراتژی جدیدی را اعلام کرد که می تواند Xbox Series X را به یک رقیب جدی برای پلی استیشن 5 تبدیل کند.

همکاری با توسعه دهندگان بازی های ژاپنی

بیایید اینجوری شروع کنیم ما و بسیاری از بازیکنان در سراسر جهان شیفته بازی های ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این مقدمه و بینش در مورد بالقوه طرفداران سرسخت این بازی ها ، به راحتی می توان فهمید که چرا حمایت از توسعه دهندگان و توسعه دهندگان بازی ژاپنی ممکن است بهترین راه برای توانمند سازی برند XOX و پیروزی در نبرد کنسول بعدی باشد.

XOX همیشه به عنوان یک مارک آمریکایی در این کشور محبوبیت بیشتری داشته است ، در حالی که رقبای XOX نینتندو و پلی استیشن در بازارهای جهانی موفق تر بودند. XOX تنها حدود 0.3٪ از 50 میلیون کنسول فروخته شده در بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر ، از زمان راه اندازی Xbox One در سال 2013 ، حدود 150،000 از این کنسول ها در ژاپن منتشر شده است.

با این حال ، ما در اینجا در مورد هدف قرار دادن مایکروسافت در بازار بازی های ژاپنی صحبت نمی کنیم. با این حال ، تاکنون آنها به این هدف نرسیده اند. ما در مورد (احتمال) همکاری مایکروسافت با ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XOX صحبت می کنیم. و کاملاً واضح است که ما تنها کسانی نیستیم که چنین عقیده ای داریم. استراتژی های رئیس XOX ، فیل اسپنسر ، دقیقاً به همین موضوع اشاره دارد.

در اوایل هفته گذشته ، اسپنسر برای مذاکره و کسب بازخورد مثبت از ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی و همکاری در برنامه های این شرکت برای سال 2020 و بعد از آن به ژاپن سفر کرد. خط پایین: بحث در مورد نحوه آماده سازی برای راه اندازی کنسول Xbox Series X.

“بازگشت به ژاپن خوب است. من و تیم در مورد 2020 و بعد از آن با استودیوها و ناشران صحبت کردیم.” انرژی و هیجان زیادی در مورد آینده بازی وجود دارد.

اگر این توییت به اندازه کافی عدالت را رعایت نمی کند ، می خواهم توجه شما را به توییتی که اسپانسنر در بازگشت از ژاپن در آخر هفته ارسال کرد جلب کنم. در این توییت ، او به وضوح به بازی های اعلام نشده ای که قرار است برای E3 2020 باشد اشاره کرد:

“ما یک هفته عالی در ژاپن داشتیم که درمورد Xbox Series X ، XboxGamePass و پروژه xCloud با سردبیران و استودیوها صحبت کردیم. ما عناوین مقدماتی و اعلام نشده را بازی کردیم ، در مورد E3 2020 بحث کردیم و حتی در مورد آینده بازی ها بحث کردیم.” من همیشه با انگیزه ژاپن را ترک می کنم استعدادهای خلاق و خارق العاده. ”

اشتباه نکن فیل اسپنسر علاوه بر اینکه یک گیمر حرفه ای است ، در مارک تجاری XOX نیز تبحر دارد. با این توییت ها می توان دریافت که اسپنسر گام های قابل توجهی در رشد و توسعه برند XOX برداشته است. و از یک استراتژی بازاریابی خاص برای Xbox Series X استفاده می کند.

در حال حاضر مشخص نیست وی با حمایت استودیوهای ژاپنی و ناشران چه کاری انجام خواهد داد. اما این دیوانه کننده است که بگوییم هیچ کاری جواب نمی دهد!

برخی از درخشان ترین عناوین نسل فعلی با همکاری و پشتیبانی شرکت های کنسول سازی با استودیوهای تحسین شده ژاپنی خلق شده اند. این که آیا ما در مورد سرمایه گذاری سونی در Death Stranding صحبت می کنیم ، یا نینتندو برای نجات سری ayonetta یا احیای Phantasy Star Online 2 در غرب توسط مایکروسافت. در همه آنها ، نتیجه حمایت از توسعه دهندگان ژاپنی توانست توجه فعالان و عموم صحنه بازی را به خود جلب کند. اتفاقی که به ندرت در پشتیبانی از بازی های غیر ژاپنی رخ داده است. در این زمینه حتی می توان به راه اندازی چندین بازی از سری YAKUZA برای دارندگان Xbox One اشاره کرد.

علاوه بر همه موارد فوق ، یک جدایی واضح بین پلی استیشن و استودیوهای کوچک خصوصی ژاپن وجود دارد. ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی خوشحال نیستند که سونی سعی دارد آنها را مجبور به بازی کردن در غرب کند. سرانجام این تغییرات و مکان ها آنها را به شدت محدود می کند ، در نتیجه بخشی از بازی یا سانسور به روش های مختلف حذف می شود. این نه تنها بخش قابل توجهی از توسعه دهندگان را آزرده ، بلکه اعتراضات گسترده ای را علیه سانسور در جامعه بازی ها در پی داشته است.

سیاست سانسور سونی از کنترل خارج می شود. به روشی که توسعه دهندگان و ناشران را به طرز فزاینده ای مجبور به سانسور بازی های خود می کنند. Devil May Cry 5 یکی از آخرین قربانیان سیاست سانسور سونی بود. همانطور که گفته شد ، عموم مردم پلتفرم پلی استیشن باید نگران حذفیات در بازی های آینده باشند ، مانند عنوان Cyberpunk 2077 که مدتها در انتظار آن بود.

این زمانی است که Xbox Series X می تواند از روابط نامطلوب سونی و توسعه دهندگان ژاپنی بهره ببرد. در حالی که سونی با عرضه PS5 احتمالاً به گستره جهانی بیشتری دست پیدا می کند ، مایکروسافت و تیم Xbox Series X باید تمام تلاش خود را بکنند تا توسعه دهندگان ژاپنی را ترغیب کنند تا بازی های جدید و انحصاری در سیستم عامل های خود ایجاد کنند. حتی اگر این عناوین منحصر به Xbox Series X نباشد ، انتشار بازی چند پلتفرم مایکروسافت همچنان می تواند تمرکز را از PS5 به XOX تغییر دهد. و این بدان معناست که XOX با PS5 در یک سطح قرار دارد.

پس از شباهت های مدیریتی در آغاز Xbox One و از دست دادن تعداد زیادی از گیمرهای هاردکور ، فیل اسپنسر و تیم XOX شبانه روز تلاش کردند تا دوباره به صحنه اصلی بازی بازگردند. آنها پیشرفت های بزرگی داشته اند ، از جمله خرید و راه اندازی استودیوهای بازی های عالی ، توسعه سرویس محبوب Xbox Games Pass ، سرمایه گذاری در سرویس ابری xCloud و سازگاری با عقب بودن به عنوان یک استاندارد در بازی های نسل قدیمی. کنسول های آنها به سمت این هدف پیش رفت.

با این حال ، هیچ چیزی برای یک کنسول بزرگ بزرگتر نیست. و با توجه به پیشرفت های اخیر در XOX ، ما متعجب نخواهیم شد که بدانیم استودیوهایی مانند Square Enix ، FromSoftware یا Atlus در کنفرانس مطبوعاتی E3 2020 مایکروسافت یک بازی انحصاری Xbox Series X می سازند.

آخرین و مهمترین مورد ، داگ بوثر (نینتندو آمریکایی) همزمان با فیل اسپنسر به ژاپن سفر کرد. چه تصادف جالبی! نه؟

مطالب پیشنهادی: