راهی برای پیروزی مایکروسافت در برابر سونی در نبرد کنسول.

راهی برای پیروزی مایکروسافت در برابر سونی در نبرد کنسول.

راهی برای پیروزی مایکروسافت در برابر سونی در نبرد کنسول. 150 150 admin

تغییرات عمده در مدیریت و استراتژی های بازاریابی مایکروسافت در صحنه بازی برای کسی پنهان نیست. در حالی که پلی استیشن حضور پررنگی در این نسل دارد و به نظر نمی رسد که بخواهد آن را رها کند ، مایکروسافت که اکنون به راه اندازی نسل بعدی کنسول Xbox Series X خود نزدیک است ، باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آن انجام دهد. طرفداران قدیمی این اکوسیستم با Xbox Series X به جایگاه مطلوب خواهند رسید.

بدون شک ، برخی از بهترین افراد صنعت در حال حاضر روی XOX کار می کنند و آن را بازاریابی می کنند تا بتوانند بهترین رقابت را با رقیب خود PS5 در سال 2020 داشته باشند. با این حال ، در آخرین پست خود ، فیل اسپنسر از استراتژی جدیدی رونمایی کرد که می تواند Xbox Series X را به یک رقیب جدی برای پلی استیشن 5 تبدیل کند.

همکاری با توسعه دهندگان بازی های ژاپنی

بیایید اینجوری شروع کنیم ما و بسیاری از گیمرها در سراسر دنیا شیفته بازی های ژاپنی و فرهنگ آنها هستیم. با این معرفی و آگاهی از پتانسیل طرفداران سرسخت این بازی ها ، به راحتی می توان فهمید که چرا حمایت از توسعه دهندگان و توسعه دهندگان بازی ژاپنی می تواند بهترین راه برای تقویت برند XOX و پیروزی در نبرد کنسول آینده باشد.

XOX همیشه به عنوان یک مارک آمریکایی در این کشور محبوبیت بیشتری داشته است ، در حالی که هر دو رقیب XOX نینتندو و پلی استیشن در بازارهای جهانی موفق تر بودند. XOX تنها حدود 0.3٪ از 50 میلیون کنسول فروخته شده در بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است. به عبارت دیگر ، از زمان راه اندازی Xbox One در سال 2013 ، حدود 150،000 از این کنسول ها در ژاپن منتشر شده است.

با این حال ، ما در اینجا در مورد هدف قرار دادن مایکروسافت در بازار بازی های ژاپنی صحبت نمی کنیم. اما تاکنون آنها نتوانسته اند به این هدف برسند. ما در مورد (احتمال) همکاری مایکروسافت با ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی برای ساخت عناوین انحصاری برای XOX صحبت می کنیم. و کاملاً واضح است که تنها ما نیستیم که چنین عقیده ای داریم. استراتژی های رئیس XOX ، فیل اسپنسر ، دقیقاً به همین موضوع اشاره دارد.

اوایل هفته گذشته ، اسپنسر برای مذاکره و دریافت بازخورد مثبت از ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی و همکاری در برنامه های این شرکت برای سال 2020 و بعد از آن به ژاپن سفر کرد. به طور خلاصه: بحث درمورد آماده سازی برای عرضه کنسول Xbox Series X.

“بازگشت به ژاپن خوب است. من و تیم با استودیوها و ناشران در مورد 2020 و بعد از آن صحبت کردیم.” انرژی و هیجان زیادی در مورد آینده بازی وجود دارد. ”

اگر این توییت به اندازه کافی عدالت شما را رعایت نمی کند ، می خواهم توجه شما را به توییتی که اسپانسنر در بازگشت از ژاپن آخر هفته ارسال کرده جلب کنم. در این توییت ، او صریحاً به بازی های اعلام نشده ای که برای E3 2020 برنامه ریزی شده اند اشاره کرد:

“ما یک هفته عالی در ژاپن داشتیم که با ناشران و استودیوها در مورد Xbox Series X ، XboxGamePass و پروژه xCloud صحبت کردیم. ما بازی های مقدماتی و اعلام نشده را انجام دادیم ، در مورد E3 2020 بحث کردیم و حتی در مورد آینده بازی ها بحث کردیم. “من همیشه به دلیل استعدادهای خلاق و خارق العاده ژاپن را ترک می کنم.”

هیچ اشتباهی نکن. Phil Spencer نه تنها یک گیمر حرفه ای است ، بلکه در مارک تجاری XBOX نیز متخصص است. از این توییت ها مشخص می شود که اسپنسر گام های قابل توجهی در رشد و توسعه برند XBOX برداشته است. و او از یک استراتژی بازاریابی خاص برای Xbox Series X استفاده می کند.

در حال حاضر مشخص نیست که وی با حمایت استودیوهای ژاپنی و ناشران چه خواهد کرد. اما اینکه بگوییم هیچ کاری جواب نمی دهد دیوانگی است!

برخی از هیجان انگیزترین بازی های نسل حاضر با همکاری و پشتیبانی شرکت های کنسول سازی با استودیوهای مشهور ژاپنی ساخته شده اند. این که آیا ما در مورد سرمایه گذاری سونی در Death Stranding صحبت می کنیم ، یا نینتندو برای نجات سری Bayonetta ، یا ظهور مجدد مایکروسافت در Phantasy Star Online 2 در غرب. در همه آنها ، نتیجه حمایت توسعه دهندگان ژاپنی توانست توجه فعالان و مخاطبان صحنه بازی را به خود جلب کند. اتفاقی که به ندرت در پشتیبانی از بازی های غیر ژاپنی رخ داده است. در این رابطه حتی می توان به انتشار چندین بازی از سری YAKUZA برای دارندگان Xbox One اشاره کرد.

جدا از همه موارد بالا ، یک تقسیم واضح بین PlayStation و استودیوهای خصوصی خصوصی ژاپن وجود دارد. ناشران و توسعه دهندگان ژاپنی از اینکه سونی در تلاش است تا آنها را وادار کند تا بازی های خود را غربی کنند ناراضی هستند. در پایان ، این تغییرات و محلی سازی آنها را به شدت محدود می کند ، در نتیجه قسمت هایی از بازی به اشکال مختلف حذف یا سانسور می شود. این نه تنها بخش قابل توجهی از توسعه دهندگان را آزرد ، بلکه اعتراضات گسترده ای را علیه سانسور در جامعه بازی ها در پی داشت.

سیاست سانسور سونی از کنترل خارج می شود. بنابراین ، هر بار سخت گیری بیشتر و بیشتر توسعه دهندگان و ناشران را مجبور می کند تا بازی های خود را به روش های مختلف سانسور کنند. Devil May Cry 5 به یکی از آخرین قربانیان سیاست سانسور سونی تبدیل شده است. همانطور که گفته شد ، مخاطبان پلتفرم پلی استیشن همچنین باید نگران حذفیات در بازی های آینده مانند Cyberpunk 2077 مورد انتظار باشند.

این زمانی است که Xbox Series X می تواند از رابطه نامناسب بین توسعه دهندگان ژاپنی و سونی استفاده کند. در حالی که سونی به احتمال زیاد با عرضه PS5 در سطح جهانی مخاطبان بیشتری پیدا خواهد کرد ، مایکروسافت و تیم Xbox Series X باید تمام تلاش خود را بکنند تا توسعه دهندگان ژاپنی را متقاعد کنند تا بازی های انحصاری جدیدی را در سیستم عامل های خود بسازند. حتی اگر این عناوین منحصر به Xbox Series X نباشد ، انتشار بازی ها از طریق چندین سیستم عامل از طرف مایکروسافت همچنان می تواند تمرکز را از PS5 به XBOX تغییر دهد. این بدان معناست که XBOX با PS5 هم تراز است.