درآمد ورزش های الکترونیکی 1.1 میلیارد دلار تا سال 2020

درآمد ورزش های الکترونیکی 1.1 میلیارد دلار تا سال 2020

درآمد ورزش های الکترونیکی 1.1 میلیارد دلار تا سال 2020 150 150 admin

سال آینده ، ارزش بازار ورزش های الکترونیکی (esport) به بیش از 1 میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته نیوزو ، eSports با درآمد حاصل از حمایت مالی و حقوق رسانه به پیش بینی خود در سال جاری می رسد.
ورزش های الکترونیکی که هنوز به جریان اصلی تبدیل نشده است ، روز به روز در حال رشد است. پیش از این موسسه تحقیقات نیوزو پیش بینی کرده بود که درآمد بازار ورزش های الکترونیکی در سال 2019 به یک میلیارد دلار برسد که در پایان سال 950.6 میلیون دلار تخمین زده می شود. نیوزو پیش بینی رشد 16 درصدی در تجارت الکترونیکی در سال جاری را اعلام کرده است. این بازار همچنین با رشد 12 درصدی به 495 میلیون نفر خواهد رسید.

Newzoo سال 2020 را “سال نقطه عطفی” برای رشد جریان های درآمد دیجیتال و استریم لقب داده است. گفته می شود حقوق رسانه و حمایت مالی به عنوان پرچمداران بخش درآمد بازار حدود 75٪ از درآمد کل امسال را تشکیل می دهد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که حمایت مالی با 636.9 میلیون دلار (رشد 16.6 درصدی) بزرگترین منبع درآمد ورزشها در سال 2020 خواهد بود. اما سریعترین رشد در جهان مربوط به درآمد دیجیتال و جریان است. نیوزو 18.2 میلیون دلار درآمد پیش بینی می کند که تا سال 2023 به 31.6 میلیون دلار می رسد. همچنین در سال 2020 ، جریانات تجاری کالا و بلیط و بخش حقوق ناشران با افزایش 0.5 درصد نسبتاً پایدار خواهند بود. از نظر موقعیت جغرافیایی ، بازارهای ورزشهای آسیایی از غرب پیشی می گیرند. بر اساس داده ها ، چین با 385 میلیون دلار (18 درصد) بیشترین سهم را در تجارت ورزشی دارد. آمریکای شمالی با شکاف درآمد بزرگ 252.8 میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت ، در حالی که اروپای غربی با 201.2 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت.

ورزشهای همراه

به گفته شرکای niko ، یکی از لحظاتی که تأثیر زیادی در این بازار به ویژه در آسیا داشته است ، ورزش در تلفن های همراه است. نیوزو این بخش رو به رشد صنعت را “قطب جدید” بالقوه برای تجارت نامیده است.
نیوزو در گزارشی گفت: “صادرات موبایل طی 12 ماه گذشته رشد چشمگیری داشته و انتظار می رود در ماه های آینده محبوبیت بیشتری پیدا کند.” در جای دیگر ، بازارهایی مانند آسیای جنوب شرقی ، هند و برزیل پیشتاز این رشد هستند. تأثیر برنامه های سبک – همراه با بازی هایی مانند PUBG Mobile و Garena Free Fire – موقعیت بازی های موبایل رقابتی را بیشتر تقویت کرده است. این روند همچنین در افزایش 600 درصدی ساعت مشاهده ورزشهای موبایل از 15.3 میلیون ساعت در سال 2018 به 98.5 میلیون در سال 2019 مشهود است. ”

پربازدیدترین بازی های esports در سال گذشته

به طور کلی ، طبق نمودارهای منتشر شده توسط Newzoo ، محبوب ترین بازی های esports در Twitch ، Youtube و Mixer به شرح زیر است.
مقام اول به لیگ افسانه ها با تقریباً 350 میلیون ساعت و پس از آن Counter-Strike: Global Offensive با 215 میلیون ساعت ، Dota 2 با تقریبا 200 میلیون ساعت و Overwatch با تقریبا 100 میلیون ساعت از اول تا چهارم. هستند. در رتبه بندی بعدی تعداد ساعت ها به طرز چشمگیری کاهش یافت و هیر استون را با 37 میلیون ساعت به مکان پنجم رساند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اگر عبارت “esports” را از این رتبه بندی حذف کنیم ، Fortnite به 1.3 میلیارد ساعت مشاهده شده در سال 2019 نزدیک می شود. اما با افزودن اسپورت ها ، این تعداد به 28 میلیون کاهش یافته و در رده ششم قرار دارد.

Esports چالش های زیادی برای تبدیل شدن به چیزی به عنوان یک فیفا دارد و از جام جهانی 3 تا 5 میلیارد دلار درآمد کسب می کند. خبر خوب این است که علاوه بر رشد سالانه مخاطبان esports ، نسل جوانی در جهان وجود دارد که با این بازی ها آشنا هستند و از طریق esports در Twitch و Youtube در حال رشد هستند. این پدیده هر ساله تعداد بینندگان را افزایش می دهد.