خدمات گیمینگ ابری – یک فناوری انقلابی در صنعت بازی

خدمات گیمینگ ابری – یک فناوری انقلابی در صنعت بازی

خدمات گیمینگ ابری – یک فناوری انقلابی در صنعت بازی 150 150 admin

با پیشرفت دنیای بازی های ویدیویی و افزایش طیف مخاطبان و طرفداران این صنعت ، طبیعتاً شاهد گسترش فناوری های مرتبط هستیم. شرکت های پیشرو در صنعت همیشه در تلاشند محصولات خود را در دسترس افراد بیشتری در سراسر جهان قرار دهند تا افراد بیشتری بتوانند از این صنعت در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرند. یکی از این فناوری های جدید که صرف نظر از پیکربندی سخت افزار ، دستگاه ها و امکانات و فقط از طریق اتصال به اینترنت ، برای دسترسی به همه ایجاد شده است ، فناوری بازی ابری است.

احتمالاً در سالهای اخیر اصطلاح “بازی ابری” یا “خدمات بازی ابری” را شنیده اید. این فناوری مورد تقاضای شرکتهای سرمایه گذاری مانند مایکروسافت ، سونی ، اپیک گیمز ، آمازون ، وسترن دیجیتال و … است. آنها معتقدند که آینده این صنعت را متحول و متحول خواهند کرد.

اما این گزاره تا چه اندازه درست است؟ این سرویس های بازی ابری چقدر موثر خواهند بود؟ چقدر مقرون به صرفه خواهند بود؟ و تا چه حد می توانند به شکل آینده ای توصیفی درآیند؟ برای پاسخ به این س questionsالات ، ابتدا باید بدانیم که این خدمات چیست و چگونه کار می کنند.

بازی ابری چیست؟

بازی های ابری ، بازی ها در متن سیستم های ابری یا خدمات بازی ابری خدماتی هستند که کاربر از طریق آنها می تواند فقط با دسترسی مناسب به اینترنت ، بدون تجهیزات ، دستگاه ها و پیکربندی حرفه ای استفاده کند ، گران هستند و برای اجرای با کیفیت بالا نیازی به بارگیری و نصب چیزی نیست. بازی در ابر (ابر). Cloud شبکه ای از اطلاعات و سرورها است که محتوای مورد نظر را از طریق یک جریان آنلاین و از طریق یک مرورگر در اختیار کاربر قرار می دهد.

در واقع با خرید اشتراک و اشتراك در خدمات و سیستم عامل هایی كه خدمات بازی ابری را ارائه می دهند ، در واقع حق استفاده از سرور مجازی و رایانه را خریداری می كنید ، این رایانه مجازی به شما این امکان را می دهد كه بر اساس سخت افزاری كه در اختیار دارید بازی ها را انجام دهید. شما را به ابتدایی ترین دستگاه ها مانند تلفن های هوشمند ، تلویزیون های هوشمند ، تبلت ها یا لپ تاپ ها می رساند.

برای دریافت چنین خدماتی ، اگرچه به تجهیزات قدرتمند و گران قیمت احتیاج ندارید ، اما برای اتصال پایدار و بدون وقفه به اینترنت بی کیفیت و پینگ و تأخیر کم نیاز دارید. در حال حاضر تهیه و استفاده از ارتباطات در کشور ما به هزینه های نسبتاً بالایی نیاز دارد.

چگونه شروع شد؟

برخلاف آنچه بسیاری معتقدند ، ایده سرویس های ابری جدید نیست. امروزه خدمات بسیاری وجود دارد که به صورت سرورهای ابری به کاربران ارائه می شود. خدماتی که بسیاری از ما روزانه از آنها استفاده می کنیم ، مانند Google Photos. با این حال ، ایده این سرویس بازی ابری برای اولین بار در سال 2000 توسط کمپانی بسیار شناخته شده فنلاندی G-cluster پیشنهاد و اجرا شد.

اما نوسازی سرویس در شکل مدرن ، کارآمد و بدون درد خود امروز با راه اندازی استارت آپ آمریکایی OnLive در کالیفرنیا در سال 2010 آغاز شد. حق ثبت اختراع این سرویس توسط سونی چندین سال بعد به دست آمد و در سال 2015 کلیه فعالیتهای این مجموعه و لوازم جانبی آن متوقف شد. امروزه سرویس PlayStation Now سونی بر اساس همان سرویس زیرساخت Gaikai ، رقیب سابق OnLive ساخته شده است.

با این حال ، امروز تقریباً دو دهه از آغاز شکل گیری سیستم های ابری بازی می گذرد. نتیجه این تلاش ها ایجاد سیستم های ابری خارجی و بعضاً داخلی موفق است که نویدبخش آینده ای روشن برای صنعت است. آینده ای که تعداد زیادی از بینندگان بازی های ویدیویی در سراسر جهان می توانند با کمترین هزینه و هزینه در کنار هم بازی کنند و از آن لذت ببرند.

چگونه کار می کند؟

خدمات بازی ابری با میزبانی و اجرای بازی ها در سرورهای قدرتمند از طریق ماشین مجازی آغاز می شود. بازی به صورت یک جریان ویدیویی از گیم پلی فشرده شده و از طریق اینترنت به صفحه کاربر منتقل می شود. از طرف دیگر ، اطلاعات کاربر و اطلاعات ورودی به صورت کنترل شده به سرور ارسال می شود ، این داده ها پردازش می شوند و در زمان واقعی ارسال می شوند. در حقیقت ، سرویس های بازی ابری دقیقاً مانند Netflix یا هر سرویس پخش جریانی دیگر مانند Twitch یا YouTube کار می کنند.

اما مشکل بزرگ در چنین سرویس هایی کنترل تأخیر ورودی کاربر و زمان پاسخ است. بیایید کمی تاریخچه را باز کنیم ، شما از یک کنترل کننده برای ارسال ورودی از طریق اینترنت استفاده می کنید. این ورودی باید تجزیه و به سرور ارسال شود ، پس از دریافت و تجزیه و تحلیل مجدد توسط سرور ، این ورودی باید اعمال شود تا بتوانید نتیجه را در بازی مشاهده کنید. و تصور کنید که این روند باید در چند هزارم ثانیه به پایان برسد تا به گیم پلی کاربر آسیب نرساند.

تأخیر اندکی در پخش ویدئو از Twitch یا YouTube بعید است بسیار آزار دهنده باشد. اما وقتی شما یک بازی ویدیویی بازی می کنید ، اقدامات شما باید در زمان واقعی نزدیک باشد. تا همین اواخر ، حتی بهترین سرویس های بازی ابری در جهان با تاخیر ورودی کنترل کننده به بیش از 30 میلی ثانیه ، که برای از بین بردن گیم پلی بازی کافی بود.

تأخیر ورودی بازی به ویژه در بازی های آنلاین رقابتی بسیار مهم است. جایی که برد و باخت اغلب در دهم یا صدم ثانیه اندازه گیری می شود. در نتیجه ، سیستم های بازی ابری هرگز نمی توانند به حداقل استاندارد بازی های آنلاین تبدیل شوند ، حداقل تا همین اواخر.

تأخیر ورودی

یکی از مهمترین عوامل تاخیر ورودی تعداد فریم در ثانیه بازی است که ارائه می شود. در مثال زیر ، من از 60 فریم در ثانیه استفاده خواهم کرد ، که باعث می شود هر فریم با 16.7 میلی ثانیه قابل مشاهده باشد. البته توجه داشته باشید که بسیاری از بازی ها امروزه با کنسول ها با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا می شوند و باعث می شوند هر فریم با 33.3 میلی ثانیه قابل مشاهده باشد.

فرض کنید کاربر در حال بازی محلی است و قصد دارد با فشار دادن یک دکمه روی کنترلر خود ، نوعی اتصال به سیستم هدف برقرار کند. سیگنال به کنسول / کامپیوتر ارسال می شود. 10 میلی ثانیه یک عدد تقریبی است که زمان این اتصال را پیش بینی می کند. البته ، تاخیر سیگنال بسته کنترل کننده و بسیاری از عوامل دیگر می توانند متفاوت باشند.

وقتی سیگنالی توسط کنسول / رایانه دریافت می شود ، منطق بازی باید داده ها را بر اساس ورودی محاسبه و پردازش کند. در موتورهای بازی بهینه ، این عملیات معمولاً 3 فریم طول می کشد. علاوه بر این ، متوسط ​​تأخیر ورودی برای صفحه نمایش کاربر معمولی حدود 30 میلی ثانیه است. این فاکتور با میزان تازه سازی یا زمان پاسخ مانیتورها که همیشه سریعتر هستند ، متفاوت است.

به عبارت دیگر ، در حالت بازی محلی ، با توجه به دستور ورودی شما ، حدود 90 میلی ثانیه طول می کشد تا خروجی مورد انتظار را بدست آورید.

با این حال ، با توجه به تجربه من به عنوان یک کاربر فنی و در مقایسه با سرویس های مشابه خارجی ، این سرویس های داخلی برای تبدیل شدن به یک بستر کارآمد ، پویا و کاربرپسند راهی طولانی دارند. اما علی رغم مشکلات و ضعف های فراوان موجود و با توجه به افزایش قیمت کنسول های بازی و سخت افزار بازی ، در صورت افزایش کیفیت اینترنت ، می توان آینده نسبتاً خوبی را برای فعالان این حوزه در ایران انتظار داشت ؛ بیایید آن روز را ببینیم!

اخرین حرف

سرانجام ، فکر می کنم در آینده ای نه چندان دور ، سرویس های ابری قسمت بزرگی از بازار صنعت بازی های ویدیویی را تشکیل خواهند داد. نسل بعدی ، نسل ارتباطات بی سیم ، اینترنت عمومی با کیفیت بالا و ارزان است. و با گسترش آن ، می توان انتظار داشت که تعداد زیادی از مردم دنیا با کمترین هزینه و حداقل امکانات سخت افزاری بتوانند از تجربه لذت بخشی بازی در کنار هم لذت ببرند.