آموزش نحوه ی بازی‌سازی

آموزش نحوه ی بازی‌سازی

آموزش نحوه ی بازی‌سازی 150 150 admin

در هر تیمی ، چندین نقش اساسی بین اعضا وجود دارد که وظایف آنها را متفاوت می کند. علاوه بر این نقش های اصلی ، چندین نقش فرعی در هر زمینه وجود دارد که در این مقاله درباره آنها بیشتر بحث خواهیم کرد.

در هر تیم سازنده بازی ، می توانیم سه نقش اصلی برنامه نویس ، طراح و هنرمند را در نظر بگیریم و متناسب با آن نقش های بیشتری را شکل دهیم. معمولاً در تیم های کوچکتر با تعداد اعضای کمتر ، ترکیبی از این سه نقش مشاهده می شود و در تیم های بزرگتر ، از افراد بیشتری در روند تولید بازی استفاده می شود.

دیزاینر بازی

فرض کنید دوستمان، هیدئو یک دیزاینر است. دیزاینر در تیم، فردی است که به‌طور کلی گیم‌پلی بازی، قوانین و مکانیک‌ها، سیستم‌های درون بازی، اکانامی یا بخش اقتصادی بازی، سندنویسی بازی، طراحی کاراکترها، داستان بازی و مفهوم آن را طراحی و تولید می‌کند. در اصل درونمایه هر بازی ساخته دست هیدئو است و معمولا نقش خیلی مهمی در تیم دارد.

یک نکته مهم: بارها دیده‌ام که نویسنده بازی که نوعی دیزاینر است با نویسنده‌ای که در رسانه‌ها در مورد بازی‌های ویدیویی می‌نویسد، اشتباه می‌شود. این تقریبا اشکال زبان فارسی است که کلمات جداگانه‌ای برای این حوزه‌ها ندارد. مثلا در سایت ویجیاتو، نویسندگان و به‌نوعی خبرنگاران حوزه بازی وجود دارند که برای شما مطالبی راجع به بازی، بازی‌سازی، کنسول‌ها و غیره می‌نویسند. این افراد هم نویسنده هستند اما دیزاینر بازی نیستند.

برنامه‌نویس بازی