آموزش سینمافوردی برای ایجاد یک هواپیما

آموزش سینمافوردی برای ایجاد یک هواپیما

آموزش سینمافوردی برای ایجاد یک هواپیما 150 150 admin

در این کلاس آموزش سینما فوردی ، ما می آموزیم که چگونه این مدل هواپیمای آینده نگر را با کمک Cinema4D بدوی ، ابزارهای ساختاری ، Hyper / SweepNURS ، اشیا landscape منظره و Sky Shader تهیه کنیم. ما همچنین به نحوه ایجاد محتوای ساده اما موثر ، نحوه استفاده از رنگ دوربین MoGraph 2 و نحوه استفاده از جلوه های پیشرفته پس زمینه مانند Highlights و Glow هنگام ضبط در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

قسمت 1 – کشتی دوربین
سطح 1
ما با ایجاد یک جسم کره (Object> Primitive> Sphere) در شعاع 100 متر ، 10 بخش شروع می کنیم و نوع آن روی Hexadron تنظیم می شود. با این حال ، کلید C را بر روی صفحه کلید فشار داده و آن را ویرایش کنید. (این راهنما فقط در صورت لزوم مقادیر دقیق را شامل خواهد شد و در سایر موارد بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مفید است!)

سطح 2
این 6 چند ضلعی را در پشت جسم توپ انتخاب کرده و کلیک کنید (Structure> Extrud یا D).

مرحله 3
2 مرکز چند ضلعی شدید را انتخاب کرده و دوباره مطابق شکل برش دهید.

4 مرحله
اکنون لازم است محل های دفن زباله تازه آزاد شده برای تشکیل دم کشتی منتقل شوند.

5 مرحله
لبه بالایی دم را انتخاب کرده و آن را جابجا کنید تا پشت دم اکنون صاف باشد.

مرحله 6
این دو انتها را در زیر جایی که دم با بدنه اصلی قرار دارد و درز و درز (ساختار> درز و درز یا M ~ P) آنها را از لبه بالایی انتخاب کنید.

مرحله 7
سپس روی مدل خود کار کردم تا شکل کلی را که می خواستم بدست آورم. نقاط را حرکت دهید تا نتیجه مشابهی بگیرید.

مرحله 8
با استفاده از ابزار چاقو (ساختار> چاقو یا K) وقتی موقعیت به صفحه تنظیم می شود و صفحه روی Y-Z تنظیم می شود ، دم را به صورت عمودی دو بار مطابق شکل برش داده و به سه قسمت تقسیم کنید.

مرحله 9
این 6 لبه را در بالای مدل انتخاب کنید.

مرحله 10
لبه های انتخاب شده را در امتداد محور X به عقب منتقل کنید من همچنین برخی از آنها را روی محور Y حرکت دادم تا قسمت بالای دم را کمی صاف کنم.

مرحله 11
انتهای پایین را در قسمت پایین قسمت دم انتخاب کرده و کمی به جلو حرکت دهید تا یک شیب در پشت مدل ما اضافه شود.

مرحله 12
دو چند ضلعی را در انتهای دم انتخاب کنید و از آنها در Extrude Inner استفاده کنید (ساختار> Extrude Inner). سپس چند ضلعی های انتخاب شده را در محور Z کمی به سمت پایین مقیاس بزنید.

مرحله 13
مرحله اختیاری: در اینجا شکل کلی کشتی را بهبود بخشیدم تا کمی آیرودینامیکی شود. (می توانید از HyperNURBS (Objects> NURBS> HyperNURBS) استفاده کنید تا ببینید تغییرات شما هنگام اسلاید کردن چگونه خواهد بود.)

مرحله 14
این 6 چند ضلعی را در قسمت پایین جلوی کشتی انتخاب کنید و آنها را به سمت بالا بلند کنید تا پایین مرکز بدنه کمی صاف شود.

مرحله 15
یک شی Hy HyperNURBS ایجاد کنید (Objects> NURBS> HyperNURBS) و شی کشتی را به آن اضافه کنید. متناوباً ، اگر قبلاً HyperNURBS را در مرحله 13 بالا اضافه کرده اید ، فقط مطمئن شوید که فعال است.

مرحله 16
دو چند ضلعی را در انتهای دم انتخاب کنید. از Extrude برای ایجاد شکل نازل و سپس Extrude Inner برای صاف کردن قسمت داخلی استفاده کنید.

مرحله 17
این چند ضلعی ها را در پایین کشتی انتخاب کنید.

مرحله 18
حالا از Extrude Inner روی چند ضلعی های انتخاب شده استفاده کنید و سپس آنها را کمی به سمت بدنه اصلی حرکت دهید.

مرحله 19
با استفاده از ابزار آهن (ساختار> آهن یا M ~ G) چند ضلعی های انتخاب شده را صاف کنید.

مرحله 20
با قرار دادن نقاط و چند ضلعی ها شکل را بیشتر تعریف کنید.

مرحله 21
این چند ضلعی های داخلی را انتخاب کرده و یک انتخاب را انتخاب کنید (انتخاب> تنظیم انتخاب). در لیست اشیا یک مثلث نارنجی در کنار لایه کشتی ظاهر می شود. این مجموعه ای واحد از گزینه ها را نشان می دهد. در ویژگی های مجموعه انتخاب ، یک نام به گروه بدهید (در مورد من نازل) ، سپس بر روی برچسب Phong برای لایه فعلی کلیک کنید. سپس یک کپی از کشتی تهیه کنید ، بعداً به آن نیاز خواهیم داشت.

مرحله 22
اکنون اشیا lens لنز را ایجاد خواهیم کرد. با ایجاد یک شی لوله (Objects> Primitive> Tube) با شعاع داخلی حدود 45 متر ، شعاع خارجی حدود 50 متر ، 12 قسمت چرخش ، ارتفاع 120-140 شروع کنید و جهت را به + X تنظیم کنید.

مرحله 23
شی tube لوله ایجاد شده در بالا را کپی کرده و مقادیر شعاع را کمی پایین بیاورید (در اینجا من از 40 متر و 45 متر استفاده کردم) به طوری که درست درون لوله بزرگتر قرار بگیرد. سپس آن را کمی به جلو حرکت دهید.

مرحله 24
دوباره شی لوله را کپی کرده و مقادیر شعاع را حتی بیشتر کاهش دهید (در اینجا من از 38m و 40m استفاده کردم) تا لوله نازک دیگری ایجاد کنم. سپس آن را کمی به جلو حرکت دهید تا متناسب با تصویر باشد.

مرحله 25
یک شی دیسک (Objects> Primitive> Disk) در شعاع خارجی 38 متری ایجاد کنید و + X را نشان دهید و آن را درون کوچکترین شی لوله قرار دهید.

مرحله 26
دیسک را قابل ویرایش کنید و سپس کوچکترین قسمت را در مرکز انتخاب کنید. آن را به جلو حرکت دهید و مطمئن باشید که یک انتخاب نرم از ویژگی های گذشته (با استفاده از شعاع حدود 40 فوت و سقوط یا گنبد خطی) را بررسی کنید تا شکل لنز مانند تری ایجاد کند.

مرحله 27
هر چهار شی lens لنز را انتخاب کنید (3 لوله و یک دیسک) و آنها را با هم (Alt + G) در زیر جسم null قرار دهید.

مرحله 28
شی صاف جدید را به HyperNURBS اضافه کنید تا مش لنز صاف شود.